God morgon :)
Sitter på jobbet, som vanligt och dricker mitt morgonkaffe.
Solen skiner och det är alldeles underbart. Jag jobbar veckan ut och sedan tar jag semester. Det pirrar lite i magen av förväntan.
 
Men om jag ska återgå till rubriken. Att höra grannarna. Vi har snart bott tre år i samma lägenhet. Den första perioden var det lugnt, man kunde inte höra någon och vi älskade det. När våren började komma och solen började titta fram så visade sig många av grannarna. Bland annat en surkärring som störde sig på att vi rökte. Hon kastade skärp ner i vår trädgård, hon sprutade vatten på oss med vattenpistoler, och hon sa en massa fula saker till oss. Hennes man smygfotograferade mig och mina vänner. Efter flera klagomål hos hyresvärden så flyttade de förra sommaren. Och lyckan var stor. Men därför började nästa grannar vara jobbiga. De spelade hög musik nonstop, när de tittade på TV var volymen så hög att vi kunde höra exakt vilket program de tittade på. Det höll på i några månader, men sedan så flyttade även dem. In flyttade ett annat par. Ett par som uppenbarligen tycker om att ha sex. Vilket är normalt egentligen. Men det är inte normalt att vara så högljudda. Man får tänka lite extra när man är in action så att säga. Inte vill man väl att grannarna ska höra en?
När man bor i lägenhet så är det lyhört och man hör ibland minsta lilla ljud.
Med jämna mellanrum hör vi våra grannar ha sex. och det oftast alltid vid samma tidpunkt, det vill säga runt 23 tiden. Men tur är det att det inte håller på länge, det brukar dröja max 15 minuter och sen är dem klara. Det hör vi tydligt, eftersom båda vrålar som om de aldrig gjort något annat! I början var det roligt. Men nu börjar det bli jobbigt. För det är oftast då som vi lägger oss och ska sova eftersom vi går upp så tidigt på morgonen..
Inatt hade de fest. Eller tittade på musikvideos väldigt högt. Jobbigt var det. Och jag somnade till slut av ren utmattning flera timmar senare. Säkert runt 2 tiden! Och att kliva upp denna morgon var allt annat än lätt.
 
Men, om jag räknar bort denna dagen så har jag två arbetsdagar kvar och sedan börjar min efterlängtade semester. Jag börjar med att ha semester i en vecka här i Sverige och sedan 4 härliga veckor i Bosnien.
Det kommer bli skönt. Älsk jobbar sin sista dag på måndag, så på måndag ska jag passa på att träffa en gamal arbetskollega för att skvallra lite som vanligt och förhoppningsvis mysa lite med hennes söta bebis, som egentligen inte är en bebis längre, hon är snart 1 år! Tänk vad tiden går snabbt!
 
Härligt på jobbet, arbetsuppgifterna har minskat markant, jag har gjort klart det allra mesta och jag kan nu i dessa dagar som är kvar ta det lite lugnare än de senaste veckorna. Skönt ::)
 
 

Kommentera

Publiceras ej