Med risk för att tjata alldeles för mycket om semestern börjar jag detta inlägg med att skriva att jag snart kommer bli gråhårig av väntan. det är inte många dagar kvar egentligen. Men det känns som att det är flera månader dit.
Sitter på jobbet och väntar på resten av kollegorna. Vissa har det bra, de kan börja jobba när de vill. Men jag måste vara här kl 8 varje morgon. Och det suger. Särskilt nu när semestern närmar sig. Och stressen är ett faktum. Mycket att hinna med på jobbet. Jag vill inte lämna allt för mycket jobb ogjort innan jag åker. Även om jag i vissa stunder inte ens bryr mig.
Men men.
 
Vädret är sådär mysigt nu. Det blåser och är molnigt. Sådär som jag älskar att det är när jag jobbar. Det fattas bara lite regn. Det är då dagarna går snabbast på jobbet eftersom det är skitsamma om man är hemma eller på jobbet när det är fult väder. Men är det sommarvärme och solen skiner, då vill man bara hem, och den där längtan efter att klockan ska bli 16 drar ut på sig som om arbetsdagen vore en helt vecka typ. Så jag är glad nu.
Det är bara att hoppas att de här dagarna som återstår att jobba går snabbt. REdan nästa helg så är det dags att börja förbereda saker inför semestern. Som att plocka fram kläder och sådant för att se om vad som behövs tvättas eller om det behövs nån uppdatering av något.
 
 

Kommentera

Publiceras ej