Onsdag idag, halva veckan är över och snart är det helg igen.
Igår gjorde jag något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag är egentligen rätt så snål när det gäller sådana saker. Men jag har fått så mycket pepp och motivation från andra vänner.
jag har nämligen köpt ett gymkort! Det svider lite i hjärtat när jag tänker på att jag måste betala för att gå och träna. Men samtidigt så är det en bra motivation. Att ha betalat kommer ge mig kraften att gå dit eftersom jag då ibland får tänka i  de banorna att jag faktiskt har betalat för det och nu måste gå dit så att jag inte har betalat i onödan.
 
Så igår efter jobbet, körde jag bort till Sandra. Vi drack först en kopp kaffe och väntade på Adra som är segast i stan, sedan bytte vi om och åkte mot gymmet.
1.5 timme spenderade jag där. Och det var tufft att ta tag i det och verkligen kämpa. Men det var så värt när jag kom hem sen. Jag trodde jag skulle ha värsta träningsvärken. Men jag har inte så mycket faktiskt. Jagk änner mest i benen. Inget i magen. Därför måste jag träna magen mer nästa gång!
 
Så nu kör vi!
Kosten har jag ju redan förändrat sedan 2 månader tillbaka. Så lite träning på det kommer göra susen.
Jag har redan bestämt mig vilka dagar jag ska träna.
Måndag och tisdag - gymmet
Onsdag - vilodag
Torsdag och fredag - gymmet
Lördag och söndag - vila eller någon lättare form av motion. Tex cykla lr PW
 
Dessa dagar har jag valt på grund av att min älskling också tränar de dagarna, och gör jag också det så förloar vi inte så mycket tid med varandra. Då har vi fortfarande kvällen på oss och onsdagarna som lediga dagar där vi bara kan mysa och hitta på saker tillsammans. Då vi har mer tid dvs!
 
Jag älskar att komma hem samtidigt som älsk från jobbet. Därför valde jag också dessa dagarna. Direkt efter jobbet.
 
Jag är peppad och motivationen är på topp. Nu gäller det att köra så det ryker under hela juli. Blir inte mycket ledig tid till annat. Men det skiter jag i. Jobb - träna - hushållssysslor - det räcker! Jag behöver ändå inte göra mycket mer.
Tanken är sedan att jag ska fortsätta i september.
 
Nu - dags att jobba! Bara denna månaden ut och sen är det SEMESTER!!!!

Kommentera

Publiceras ej