Halva arbetsveckan är snart över. Trots att arbetsuppgifterna under juni,juli och augusti är mindre än övriga månader under året så går tiden ändå ganska så snabbt.
Jag ensam på kontoret denna och nästa vecka. Lite tråkigt är det, eftersom det inte blir några kaffepauser med kollegorna. Men de är på semester. Och snart är det min tur.
Egentligen är det lite skönt att vara ensam. Visst mycket vilar på mina axlar just nu, men jag ser det ändå som en slags semester. Jag har mycket tid över att göra precis som jag vill. Jag arbetar i min egna takt. Det viktiga är att jag får arbetet gjort. Och det tycker jag att jag har klarat väldigt bra hittills.
 
Vädret ska vi inte prata om. Det är så trist hela tiden. Det ligger ett tjockt och grått molntäcke och regnet är i luften. Egentligen tycker jag om sådant väder, för det får mig att tänka mindre på "jag vill sluta för dagen så att jag kan köra något roligt"
När det är sånt här väder så är det inte viktigt om jag sitter på kontoret eller hemma. Och det gör att dagen går lite snabbare eftersom jag då längtar mindre hem.
 
Jag har efter många om och men bestämt mig för att INTE lägga upp bilder på min blogg.
jag har egentligen inte alls många läsare. Men detta är mer eller mindre som min lilla dagbok. Så att jag kan blicka tillbaka och se vad jag har skrivit.
Bilderna håller jag för mig själv.
Jag vill inte att fel personer ska hitta min blogg och sedan kunna använda den mot mig. Det är bättre såhär när jag är lite anonym, även om det säkert finns nån läsare där ute som vet vem jag är.
Men såhär känns det bättre.

Kommentera

Publiceras ej